Om bloggen

Syftet med den här bloggen är att dels sprida vad som händer i världen och hur det ser ut för HBTQ-personer. Sverige ligger på en fjärde plats i en undersökning som lyfter fram om hur stor andel HBTQ-personer som känt sig diskriminerade eller hotade under 2013. Sverige delar fjärdeplatsen med Belgien, med 35%. Det är mycket. Alla procent är för mycket. Jag har själv varit med om mycket och har ett behov av att dela med mig, men också medvetandegöra HBTQ-personers vardag. Vill påverka på alla sätt jag kan.

Men jag vill också dela med mig av min historia. Kanske kan jag genom min historia hjälpa någon annan. Ge någon annan hopp, få någon annan att söka hjälp och inte ta det sista klivet till självmord. Kanske hjälpa någon annan att våga ”komma ut”, för det är ingen självklarhet för alla. Och tyvärr måste det göras än idag, så länge världen och samhället ser ut som det gör med heteronormen.

Du som läser är välkommen att skriva till mig, kommentera inlägg eller berätta din historia. Kanske du bara behöver skriva av dig till någon? En okänd röst i natten kan göra rätt mycket. 🙂

Du hittar kontaktfält under ”Om mig”

❤ LoveisLove ❤ Don´t be afraid to show off your true colours.

2 thoughts on “Om bloggen

  1. Hej,
    Jag har följt dig ett bra tag. Inte specifikt via den här bloggen utan via Instagram. Läst om ditt liv och relaterat till min egna livssituation, men aldrig kommit mig för att skriva. Bättre sent än aldrig.
    Jag kom ut 27 år gammal som homosexuell. Jag har haft pojkvänner, men aldrig känt mig bekväm med relationen så de har nästan aldrig varit långvariga och långt ifrån sexuella relationer. De långvariga jag haft, har varit en väldigt fin vänskap men det ändå känts fel, eller destruktiva förhållanden där partnern skapar ett beroendeframkallande mönster i en, litr som heroin. (Jag vet att det är är dåligt för mig men jag vill bara ha mer och mer). I en så destruktiv relation lever man inte på kärlek, utan på beroende.
    Jag har däremot alltid varit attraherad av tjejer. Jag har bara träffat tjejer, men de har velat hålla sin bisexualitet hemlig, borta från barnen eller familjen överlag. Fast själv aldrig dolt det för andra, utan jag har bara varit. Även om jag aldrig skulle medgett att jag var något annat än straight då… (Stupid stupid me…) Så jag hade aldrig haft en riktig relation med en tjej, fram till Januari 2013 när jag träffade Sanna. Hon vände upp och ned på min världsbild av hur kärlek var.
    För mig var det inget konstigt att komma ut. Jag berättade bara för min familj att jag träffat Sanna. Inga krusiduller, inte ens ”vi älskar dig iallafall”, för det finns ju inget iallafall. Min familj gjorde ingen skillnad överhuvudtaget. Och mina vänner sa bara ”men redan…”, och sen var det inget mer med det. Nu är vi sambos och gifta.
    Jag stöttar LGBT och tycker det är underbart att det finns människor som kämpar för det, för det behövs. Tack för att du är du, och för det du gör. Fortsätt skriva, utbilda och inspirera.
    /Linda

    • Hej Linda, tack för din fina feedback! Det värmer verkligen. Vad glad jag blir att höra om Sanna och dig. Bättre sent än aldrig håller jag med om. Jag kanske skulle vågat hoppa redan 2013 men samtidigt var det nog bra attddt tog till januari 2014….önskar er allt det bästa! ❤️

Kommentera

