Vem är du? och var är du?

Jag vet snart inte vart jag ska ta vägen med min längtan. Ibland känns det som att jag ska gå sönder.

Vill lägga min hand på hennes lår när vi är på bio, sitter på ett fik, i bilen,…hemma. Vill kyssa henne i nacken, andas in hennes doft. Vill hålla om henne bakifrån och trycka mig emot henne. Vill trycka upp henne mot väggen, kyssa henne djupt och visa med mina fasta tag om midjan hur mycket jag vill ha henne, hur jag vill tillfredsställa henne. Vill höra henne andas, höra henne längta, vill höra hennes åtrå för mig, hennes längtan till att jag skämmer bort hennes kropp med mina läppar, mina händer och min tunga. Vill känna hur upphetsad hon är.

Jag vill vakna med henne, se solens strålar värma hennes ansikte. Vill se henne i ögonen, skämma bort henne på alla vis. Vill se henne sitta vid bordet med rufsigt hår och nyvaken blick. Jag vill trösta henne när hon är ledsen, få henne att må bättre när hon är arg. Jag vill få henne att skratta, känna lycka, glädje, trygghet och kärlek. Åtrå, lust och längtan.

Jag vill gå på stan och hålla henne i handen, visa hela världen att hon är min, att vi älskar och åtrår varandra. Det är vi. Jag vill resa med henne till Rom, åka gondol i Venedig. Vill spana ut över Paris från Eiffeltornet, dricka kaffe och prata om allt och inget på ett litet café i en gränd. Jag vill dricka vin med henne en varm sommarkväll i Sverige, på en klippa vid havet, en strand, en stuga vid en älv. Vill sitta på en strand i ett tropiskt klimat och bara hålla om henne. Ge sig ut på vandring i Australien och dyka ner i en vithajsbur. Vill uppleva och dela livet med henne. Men just nu vet jag inte vem du är, var du är… 😉

Sökes: Feminin puma, romantiker, humor och äventyrslysten,….
Jag är svag för typen Amanda Tapping/Erica Carrol, men personligheten är ju självklart det viktigaste. Matchmake in heaven liksom. Mina kära vänner vet vad jag gillar så de flesta har nog mitt nummer på snabbuppringning om de skulle möta en sådan puma som är flata eller bi och singel.

Löve you guys! :*

3 thoughts on “Vem är du? och var är du?

  1. Precis så! Du skriver bra. Man vill läsa mer. Jag kommer på mig själv att undra om längtan efter någon kan vara samma känsla som saknad; eller om längtan bara är ett positivare synsätt? Jag hoppas du hittar din puma. Lycka till!

    • TACK ”En spontan röst”! Det värmer!
      Hmm, aldrig tänkt så men…vilken bra fråga. Klokt. Den där tanken ska jag spara. Vill använda den i ett blogginlägg. Hoppas det är ok 🙂
      Tack, det hoppas jag med. Någonstans därute lär hon nog finnas… :*

      • En komplimang är aldrig så rolig att ge som när någon förtjänar det! Ta åt dig. Det är helt okej att du använder min (som alltid så djupa) tankegång i ett inlägg. Hoppas du får några bra svar!

        Om jag skulle vara så naken och svara på min egen fråga (under förutsättning att vi pratar om en n å g o n) så tror jag att längtan är en gladare form av saknad. Längtan har en massa färger i sig, saknad är mer en gråskala. Och alla gillar vi väl regnbågar?! 😉

Kommentera

