Att hålla din andra halva i handen på stan….

Haters gonna hate… BBC har publicerat en video med två straighta killar som, med kameror, är ute på stan i Luton, England och provar på hur det är att vara bög och att hålla sin pojkvän i handen. Resultatet? Sorgligt nog väntat. Se videon: http://www.pinknews.co.uk/2015/01/09/watch-straight-guys-hold-hands-discover-homophobia-exists/ Generellt så skulle jag vilja påstå, utan att ha statistik på det, så är bögarna mer utsatta än lesbiska. I sak spelar det ingen roll för båda är utsatta för glåpord, blickar, tissel och tassel, får saker kastade på sig och höra att man kommer att hamna i helvetet, eller ”Vi behöver inte se att ni är tillsammans och behöva tänka på vad ni gör i sängen” Alltså vem har tvingat dig som säger så att börja tänka på det? Är det inte fascinerande att den kommentaren är så djupt inrotad hos en del människor, det sker som per automatik… För att flika in på det spåret då,…. Jag själv och många av mina flatvänner har en och annan gång fått frågan ”Hur har två kvinnor sex?”. Ja du, frågan är för det första felställd. Men innan jag avslöjar hur den bör ställas vill jag säga – stackars den den kvinna som varit i närheten av en sådan man! (För i alla fall jag har bara fått frågan av män). För det andra då, hur frågan ska ställas, det handlar inte om hur två kvinnor har sex, utan HUR DE SLUTAR när de har sex! (Där har ni en av många skillnader men förmodligen den allra största, enligt mig).

I många delar av världen kan bögar och lesbiska inte visa sin kärlek öppet alls, för det är olagligt. I 77 länder är det fortfarande olagligt att vara homosexuell och som bilden säger, i en del länder kan du förlora vänner för att du är gay, i andra betyder det döden.

Kommentera

