Är längtan samma känsla som saknad?

En läsare skrev en mycket klok tanke till mig, något som jag aldrig tänkt på tidigare faktiskt.

Kan längtan efter någon vara samma känsla som saknad; eller är längtan bara är ett positivare synsätt?

Vad tror/tycker du? Kommentera gärna i anslutning till det här inlägget.

Själv är jag nog förblindad av längtan just nu,… 🙂

Vill även tacka för den fina responsen jag fått hittills för min blogg. Det värmer verkligen och sporrar mig ännu mer att göra det jag älskar. Att skriva.

Puss på er!

2 thoughts on “Är längtan samma känsla som saknad?

  1. Saknad är något jag känner för någon eller något jag ”haft”. En känsla för något i förfluten tid (stort eller smått, en sak eller person eller plats eller upplevelse…. vad som helst… i närtid eller för länge sedan)

    Längtan är en känsla för någon eller något i framtiden. Jag längtar efter en föreställning om hur något ska bli i framtiden…

    Du skulle t.ex. kunna sakna Henne, men ändå inte längta efter att det åter igen ska bli som det var… Det är inte Henne du längtar efter, utan en annan… och en föreställning om…

    P.S. Jag tycker verkligen att du skriver bra!

    Kram

Kommentera

