Jag vill leva ett liv värt att dö för

Musik är ofta något som kommer till dig vid speciella tillfällen, slump, öde, vad vet jag, men just den här helgen var det Erik Munthers ”Jag vet inte hur man gör.” som en nyfunnen vän spelade för mig. Den är så himla klockren. aHan måste ju tänkt på mitt liv när han skrev den, där jag befinner mig nu? Hon visste.

”/…/Vet bara inte hur man gör
Jag vet inte hur man gör, när man andas
Andas in och andas ut, våga tro på nåt till slut
Vet bara inte hur man gör/…/”

Mitt liv är i mitten och nära slutet av det gamla och inne i början av det nya. Låter det konstigt?
Det är rörigt. Mycket handlar nog om det osäkra med jobb och bostad. Kan liksom inte skapa det nya livet fullt ut förrän jag sitter där med alla flyttkartonger omkring mig och ska packa upp mitt alldeles egna hem. Mitt och dotterns, vår borg, vår trygghet. En bostad som kommer att fyllas med massor av skratt, och bus, fester, middagar, tårar, mera kärlek och skratt, och så småningom en Puma.  😉

”Jag vet inte hur man gör, när man älskar
Hur man blir en som stör, hur man kittlar och förför
Vet bara inte hur man gör
Jag vet inte hur man gör, när man lever
För att inte vara rädd, att bli älskad, att bli sedd
Vet bara inte hur man gör”

Länge har jag varit sådan, att jag känt att jag inte vet var jag blir lycklig någonstans. Jag älskar naturen, lugn, inre harmoni och bara vara i ett. MEN jag älskar också stadsimpulser, nära till allt. Jobbet är oerhört viktigt för mig, jag måste få jobba med webb/kommunikation och har jag ett stimulerande arbete och sköna kollegor, då kan jag nog bo var som helst.

Jag sörjer och är jätteglad omvartannat just nu i ett enda virrvarr som sedan toppas med en gnutta panik och en brutal längtan efter att träffa någon. Men jag vet vad jag verkligen vill och det är nu det är dags att börja leva, dags att börja se färger på ett helt annat sätt….
Det kommer att bli svårt i början, det kommer komma tuffa ensamma nätter som blir påtagliga. Men jag har vänner att falla emot och som jag vet tar emot mig. Det är en ovärderlig gåva någon kan få.

Tack för att ni finns i mitt liv, i tårar av både glädje och sorg, skratt i alla former, med och motgång. Love you girls!

”Jag vill leva ett liv värt att dö för!”

Musikvideon med Erik Munthers ”Jag vet inte hur man gör”>>

IMG_7477

Kommentera

