Min historia, hur blev jag lesbisk?

LoveisLove

Klassisk fråga, många har bandade åsikter om den. En del stör sig på den, dels på frågan i sig men också uttrycket ”blir/blev”, man är.

Mig spelar det ingen roll. Jag ÄR, men om någon säger det andra är det inget jag stör ihjäl mig på. Och frågan i sig svarar jag gärna på men den är svår att besvara på ett par minuter då flera komponenter hänger samman över tid. Men jag har tränat så muntligt har jag ett rätt koncist och bra svar.

Har skrivit ner den, och för dig som inte orkar läsa långt, tjaaa, då får du skumma eller strunta i att läsa helt enkelt. För mig är det nog ganska terapeutiskt att få skriva av mig den, för mig är det ett steg i den utbrytningsprocess jag haft att få svara på frågor.

Jag har blivit kontaktad av ett par kvinnor som läst min blogg och som känt igen sig, som delar min historia, som alla ”kommit ut” sent i livet, de flesta i en relation med man och barn.

Två av dom har tagit klivit ut ur garderoben och har sagt att det fått mod genom mig och är i den process jag nyligen varit. Det känns så himla bra att kunna hjälpa och stötta andra, jag blir lycklig i själen av det, det är mycket därför jag skriver. För att kunna hjälpa någon annan med min historia och erfarenhet. Jag är glad och lycklig för er allas skull och finns här så länge ni behöver…

Sedan harjag även fått höra historier om de som kommit en bit på vägen, som är i en relation med en kvinna, som kommit dit jag längtar efter att komma, fått höra fantastiska historier, bröllop, nya liv.

Det är så himla inspirerande. Tack för att ni läser, tack för att ni delar med er och berättar! ❤ 

Här finns den om du vill läsa – hur jag blev lesbisk >>

Här är min ”Komma ut” status från Facebook, sedan lät jag djungeltrumman gå… >>

Kommentera

