Hon och miljoner fjärilar

Att sakna någon som är borta är inte samma sak som att längta efter någon som finns.

Hon lever, hon finns, men hon är borta. Jag känner emellanåt både saknad och längtan. Vill höra hennes röst, hennes skratt. Se henne.
Jag avskyr att hon påverkar mig så mycket fortfarande, av och till medvetet och omedvetet. Avskyr den ångest hon framkallar och jag har svårt att rå på det.

Förstår inte varför hon plötsligt är tillbaka i mitt medvetande. Förstår inte att jag inte får till ett avslut.

Ibland inbillar jag mig att det skulle vara bra att träffa henne, bara få se henne, bara säga hej.
Sedan inser jag hur otroligt dumt det är för jag vet att jag skulle gå i tusen bitar om hon skulle vara sådär PK som bara hon kan. Och skulle hon vara den jag en gång kände skulle miljoner fjärilar frigöras igen.

Ibland undrar jag om det är något fel som är trasigt i huvudet på mig eftersom hon fortfarande finns och påverkar mig så starkt. Varför ligger det kvar som om det hände igår? Och jag fortfarande har känslor. Denna kvinna som omedvetet vände upp och ner på hela min verklighet, som fick mig att inse att kvinnor är det vackraste och sexigaste i universum…

Men jag har väl aldrig riktigt fått ett avslut själv….så mycket jag skulle vilja säga men det blir bara fucked up och helt fel.

Lärt mig har jag i alla fall, och kommit så långt att jag vet med mig själv – min integritet rämnar inför henne. Totalt.

Jag lär mig aldrig.

IMG_2336-0

4 thoughts on “Hon och miljoner fjärilar

  1. Så bra skrivet å så mycket som stämmer överens med vad ja kan känna och tänka jag med. Att en människa kan sätta så djupa spår är oxå för mig ganska läskigt å hon har verkligen fått mig att tänka till å lära mig massor om mig själv. Kämpa på så kommer vi till en plats där vi vinner de vi förtjänar. Kramar om

      • Hej ja du min story är ganska lång.
        Trodde att ja hittade kvinnan i mitt liv och kämpade för att få ha henne kvar men så här efter en skilsmässa och reflektion över förhållandet så måste jag säga att jag är glad att jag idag är fri.
        Att leva i ett förhållande där endast en part bidrag med ekonomin tär väldigt mycket och att inte ens få gehör för att vilja ändra på sig utan endast vill gå hemma och skrota. Är glad idag att jag slipper den biten.
        Hon ruinerade mig ekonomiskt för flera år framåt i tiden och de hatar jag henne för. De hon anklagade mig för att ha gjort mot henne som är 100% osanning svider hårt i själen och de kommer nog aldrig försvinna den smärtan hon gav mig.
        Så patetiskt att i dag se hur hon gömde sig bakom sina sjukdomar och funktionshinder för att slippa jobba och ta ansvar för sitt liv.

        Bättre utan iglar i mitt liv. Ja där har du delar av min story. Hoppas förstod ngt av vad ja svamlar om

      • Usch vad hemskt! Människor eller framförallt partner utan ambitioner i livet nej fy. Och ja, finns nog faktiskt inget som tär så som ekonomi och om det bara är ena partnern nej..hurr! Ledsamt att höra om vad som hänt dig och vart det lett till idag. Styrkekram till dig! 😔 karma kommer sköta sitt jobb!

Kommentera

