Kan man dö av längtan?

Foto: Thelesbiantiger

Foto: Thelesbiantiger

Jag vet snart inte vart jag ska ta vägen med min längtan. Vill lägga min hand på hennes lår när vi är på bio, sitter på ett fik, i bilen,…hemma. Vill kyssa henne i nacken, andas in hennes doft. Vill hålla om henne bakifrån och trycka mig emot henne. Vill trycka upp henne mot väggen, kyssa henne djupt och visa med mina fasta tag om midjan hur mycket jag vill ha henne, hur jag vill tillfredsställa henne. Vill höra henne andas, höra henne längta, vill höra hennes åtrå för mig, hennes längtan till att jag skämmer bort hennes kropp med mina läppar, mina händer och min tunga. Vill känna hennes hud.

Jag vill vakna med henne, se solens strålar värma hennes ansikte. Hålla hennes hand. Vill se henne i ögonen, skämma bort henne på alla vis. Vill se henne sitta vid bordet på morgonen med rufsigt hår och nyvaken blick. Jag vill trösta henne när hon är ledsen, få henne att må bättre när hon är arg, se till henne när hon är sjuk. Jag vill få henne att skratta, känna lycka, glädje, trygghet och kärlek. Åtrå, lust och längtan.

Jag vill gå på stan och hålla henne i handen, visa hela världen att hon är min, att vi älskar och åtrår varandra. Det är vi.

Jag längtar efter att få älska dig, att bli älskad och åtrådd av dig. Längtar så att jag nästan går sönder.

Vem är du? Var är du?

Allt har sin tid och plats, en klok vän sa att man inte ska leta, kärleken kommer till en.

Stämmer säkert, men vissa dagar känns det som en evighet.

One thought on “Kan man dö av längtan?

  1. Så underbart att läsa din blogg känner igen mig hela tiden. Får flashbacks med både tårar och glädje i de du skriver.

    Å så sant så sant de där med att när man inte letar så kommer kärleken.
    Slutade leta ett tag sedan och än så länge har ja inte sprungit på henne men de kommer väll.

Kommentera

