Bucketlist list…eller…just nu en bitchkram

Martin Senters musik från filmen Bitchkram är speciell. Hela filmen är speciell för mig. Den var jobbig, och bra, men jobbig. På ett jobbigt bra sätt. Vissa filmer och serier kommer liksom in i livet vid speciella tillfällen, som när L-word hittade in i mitt liv 2012…jag strecksåg serien.
När jag ser videon till Bitchkram ovan vill jag ge mig ut i skogen och bara springa. Springa, springa springa tills benen inte bär mer och jag vill sakta av och sätta mig ner först när jag nått toppen av ett fjäll.
Det fungerar ju inte i praktiken, men känslan. Just nu längtar jag extremt mycket efter att ge mig ut i naturen. Fotot är taget i Orsa sommaren 2014. Hittat en av Sveriges kanske mysigaste bäckar.

Egentligen har jag tänkt förgylla tiden på jorden med att åtminstone göra en sak i månaden som jag annars/i vanliga fall inte skulle ha gjort. Och självklart skriva ned dessa. Har köpt en anteckningsbok på EBay som ska fyllas med alla dessa händelser. Påbörjade hela idén förra året men det dog ut, fanns lite annat att tänka på om en säger så 😉

Men, sedan måste man ju ha lite större planer också som till exempel: (utan inbördes ordning)

  1. Gör upp en eld utan tändstickor (har nästan lyckats)
  2. Gå på hundkapplöpning (hästkapplöpning, brevduvetävling, kamelkapplöpning)
  3. Bungy jump
  4. Kasta en pil på en karta och res till den plats pilen träffar,…eller dra direkt till Arlanda och slumpa fram ett flyg.
  5. Lära mig dyka (Har dykt i Malaysia en gång under 30 minuter på 7 meters djup, med instruktör och med en tio minuters lektion på båten! 😂👊)
  6. Genomföra ett practical joke utan att bli upptäckt
  7. Bli medlem i 10 000-metersklubben (I 1:a klass förstås, ska klubben joinas ska det göras med stil!)
  8. Vara med i en flash mob
  9. Besöka (Colosseum, Uluru, Machu Picchu, Pyramiderna, Kristusstatyn, Operahuset, Taj Mahal, Stora barriärrevet, Golden Gate Bridge, Grand Canyon, Angkor Wat, Kinesiska muren….(har klarat av tvillingtornen, Petronas Tower, i Malaysia och har vart uppe i Kuala Lumpurs TV-torn, ascoolt! (har även stått nedanför Eiffeltornet, var sjukt lång kö, orkade inte vänta.)
  10. Dyka ner med vithajsbur
  11. Gifta mig med puman med stort P 😉
  12. Rida kamel i öknen
  13. Titta på de 5 mest kultsedda filmerna
  14. Synas i TV
  15. Fira nyår på Times Square i New York
  16. Sova under bar himmel (Gjord men får lägga till, sova med Puman under bar himmel)
  17. Uppleva delfiner på nära håll
  18. Lära mig spela gitarr
  19. Bli publicerad
  20. Motta pris på QX Gaygala
  21. Gå på röda mattan
  22. Driva en flock hästar i Texas från en plats till en annan angiven.
  23. Åka genom Bermudatriangeln
  24. Bestiga minst Kebnekajse….
  25. Åka en värsting berg och dalbana
  26. Cykla i Toscana mellan vingårdar
  27. Romantisk weekend eller vecka i Rom
  28. Amazonas
  29. Borneo
  30. Vandra i Nya Zeeland
  31. Prova ett glas av världens dyraste champagne
  32. Pilgrimsvandring, Santiago de Compostela
  33. Besöka San Fransisco, Louisiana, MardiGras
  34. Äta treärtters på Grand Hotel
  35. Besöka och bo på minst 5 av världens topp tio mest hemsökta platser. (inneha spökutrustning)
  36. Disney World
  37. Klappa en tiger
  38. Delta i aktion med Greenpeace
  39. Vandra i Österrike (Check, done)
  40. Åka limousine med sköna vänner och dricka bubbel
  41. Volontärarbeta med tigrar/elefanter…
  42. Åka till L.As populäraste utsiktsplats (på natten)
  43. Åka på lyxkryssning…

…Det var ett litet urval av det jag kommit på med tiden. Fyll gärna på med din lista. 🙂
Och, har du inte sett filmen Bitchkram? Gör´t!

Jag längtar efter att börja leva, det är lite saker som går emot nu minst sagt men jag vet att hålla ut. Det kommer att lösa sig och snart MÅSTE det bara vara min tur. När det väl är min tur får världen se upp! 😉

Fast just nu, skulle jag nog mest av allt behöva en bitchkram….

Martin Senter – Vila i frid, tack för musiken!

One thought on “Bucketlist list…eller…just nu en bitchkram

Kommentera

