I väntan på Puman i flatvärldens galenskaper

Jag är en brud med ambitioner, bucketlist och en jävla massa kärlek att ge. Den kvinna som fångar mitt hjärta kommer att bli redigt bortskämd, kroppsligt och själsligt…frågan är ju bara vart du är någonstans 😉

Så i väntan på kärleken ska jag skicka in min novell till två tävlingar jag hittat. Alla vill väl höra/läsa en lesbisk erotisk novell…? 😉
Har hållit på en tid och utvecklat storyn, får se om det kan leda ihop sig till en bok, who knows. Publicerad ska jag bli i alla fall, i novellform eller bokform.

Det här med att dejta är fascinerande…lite läskigt att ge sig in det på något vis, helst skulle jag vilja att vi liksom bara sprang på varandra….eller lite som i Blå är den varmaste färgen. (Faen vilka grymma sexscener, och väldigt fin film, och sorglig. Den var vädigt ”livet” på något vis.)

Jag har haft en så enormt romantisk bild av flatvärlden och gayvärlden som helhet i början när jag kom in i det men har sett och hört mycket elakt. Vissa av heterovärdens, de icke invignas, fördomar stämmer faktiskt. De finns liksom av en anledning.

Den elakaste är nog den om att alla flator är psykiskt sjuka och har ADHD, ADD eller är bipolära eller borderline. Alltså,…nä, det kan man faktiskt inte generealisera och säga, och homosexualitet är inte en pyskisk sjukdom. MEN nog har jag stött på väldans många som faktiskt har diagnoser, inklusive jag själv. Bipolär. Men jag har som tur var den mildare varianten där skov kan gå mellan flera år eller jag kanske aldrig får något mer sådant igen. Slipper det gärna kan jag säga.

Det här med otrohet skiljer sig nog inte så mycket från någon annan sexuell varelse men det HÖRS väldigt mycket. Var och varannan jag stöter på har blivit bedragen eller bedragit själv. (Vad är det för fel på folk?) Sjuklig svartsjuka verkar även det vara vanligt förekommande. Usch,…jag fattar verkligen inte sådant, och är livrädd för det. Jag är faktiskt livrädd för att bli bedragen och sårad. Är sjukt bortskämd med en helt fantastisk relation och lever ju lite i Happyland att det kommer bli så med kommande kvinna också. Naivt jag vet.

Vart går gränsen för otrohet då? Jag tycker personligen att har du börjat tänka på en annan person eller sexuellt fantiserat om den personen flera ggr, då har du redan tagit steget. Men för mig räcker helt klart hångel som otrohet. Du kysser inte annan person om du är i en relation. Det behovet ska ju liksom inte ens finnas. (Tro mig, den som fångar mig kommer definitivt inte känna behov någon annanstans 😉 )

För mig, i en relation är kommunikation A och O, du kan prata om allt, reder ut allt, inga långbänkar. Du vill vara tillsammans med personen jämt men gör även saker på egen hand eller med andra vänner.
Egentid är superviktigt. Att bara träffa egna vänner är också jätteviktigt. Ge utrymme för att längta. Varför verkar det vara så mycket svårare att lita på en kvinna? Fattar verkligen inte det.

Hur gör man när man dejtar då? Är det legio att dejta flera samtidigt? Det känns jätteoseriöst och inte som att det då finns ett hundraprocentigt intresse på något vis.
Ja, jag vet, jag är VÄLDIGT old fashion faktiskt…

Och, det här med att det går undan i flatvärlden, jo heja det gör det. Men känns allt tiptop och man passar varandra som handen i handsken, varför ska man ta det lugnt då?

DOCK (här kommer miss old fashion) skulle jag bli friad till inom ett år,…..alltså nej. Förlovning för mig är något stort, egentligen något du bara gör en gång. Men jag har haft mannen i mitt liv så då måste ju det här räknas som noll typ nu när det blir kvinnan i mitt liv? 😉 För jag vill absolut gifta mig med henne.
Att säga att du älskar någon kan du inte heller göra efter tre månader….eller är jag helt ute? HJÄLP! Och jag vill inte flytta ihop inom ett års gränsen heller…

Så….tjaaaa, tips mottages! 😛

Kommentera

