En trött och lågmäld Tiger

Om jag för några veckor sedan kände eufori över livet och mina planer om Santiago de Compostela känns det nu helt meningslöst och hopplöst. I dag orkar jag inte känna något. Oväntade utgifter hjälper till att tynga ner den redan tyngda ekonomin. Börjat söka restaurangjobb också utöver min webb- och kommunikatörsbransch. Får kanske inse att det är läge att även söka gamla yrken, gå ner 10.000-15.000 i lön och avvika ett tag från det jag älskar mest, webb- och kommunikation. Just nu är ett jobb och ekonomi det viktigaste för att sedan kunna hitta en bostad och börja det nya livet.

Nu lever jag ju hälften i det gamla och hälften i det nya och det börjar bli mer och mer känslomässigt svårt.

Igår var jag för första gången på evigheter riktigt jävla sur rent ut sagt. Men när jag och dottern drog till stallet för hennes ridlektion och det var uteritt, då rann allting av. Att vara i stallet och nära hästar. Pyssla och dona, och rida är själavård och rogivande. Att se dotterns utveckling och enorma glädje över uteritten igår lyfte upp mig och humöret många pinnhål.

Sedan började jag surra med en av mammorna när vi var påväg tillbaka från skogen. Superhet brud, och fördomsfullt tror jag nog att hon är superstraight. Men en vet ju inte förrän en frågat. 😉

Nä, nu är det kaffe på detta och mera jobbsök. Hjälper inte att hänga läpp och hata livet. Nu är det bara upp igen, bit ihop och ända in i kaklet. Jag är en Tiger, en fucking fighter.

Har inte gått genom alla prövningar för att vältas av det här.

LETS ROCK IT!

Kommentera

