Äntligen ett jobb!

Varit arbetslös sedan september 2014. Arbetsplatsen innan var ett ettårigt vikariat och de hade inte råd att behålla mig. Slitit som ett djur och sökt över 200 jobb och nu äntligen fick jag napp. Förvisso bara tre månader, hade som princip att inte ta sådana uppdrag då jag ville vara tillgänglig för längre tjänster men den här arbetsgivaren är värd mycket i CV:t och tjänsten var en så kul utmaning att jag inte kunde motstå. Är ju webbjobb också så det var inte svårt att tacka ja. Framförallt inte heller som extra inkomstförsäkringen var slut och det gör MYCKET för ekonomin.

Finns även möjlighet till förlängning så, en kan ju hoppas. Får ju fortsätta söka men tre månader full lön gör att jag ändå kan lägga undan lite. Enorm befrielse. Måste dock ha ett längre jobb innan jag kan flytta så det är lite frustrerande.

Vi är ju bästa vänner och vill varandras bästa och ur ekonomisk synpunkt är det just nu bästa att fortsätta under samma tak även om det är känslomässigt jobbigt.

Men det är nog få förunnat att ha det som vi har det skulle jag tro…

Kommentera

