Har jag skapat en omöjlig drömkvinna?

Amanda-amanda-tapping-33368885-400-400

Funderar emellanåt på om jag i tanken skapat en omöjlig drömkvinna som gör att jag inte ser skogen för alla träden, som man säger…

Alla som känner mig mer eller mindre vet att jag gillar typen av kvinnor som Amanda Tapping, feminin puma. (ovan) Kvinna runt 37-40…ish, jag vill inte vara längre än kvinnan ifråga så helst ska hon vara lika lång, 168 eller längre. Knäppt jag vet. Men alla har vi väl vissa sådana grejer….sedan avgör ju inte längd vem du blir förälskad i, såklart. Ålder spelar egentligen ingen roll heller men jag attraheras mer av…kvinnor-kvinnor liksom. Men återigen, sådant styr man ju inte över.

Allra helst får hon vara lite längre eller vara lika lång och gilla att gå i klackar emellanåt…hahaha, nu gör jag det igen.
I övrigt då, eftersom jag är en hopplös romantiker får hon gärna också vara det, eller det är faktiskt ett måste, annars kvävs jag. Känner jag.

Vem är jag då? typ….jag är en kreativ/uppfinningsrik person som gillar att överraska och skämma bort – så Puman som fångar mitt hjärta….behöver jag säga mer?

För mig är kittet i ett förhållande öppen kommunikation, inga långbänkar, man vill vara tillsammans jämt men gör även saker själv, dvs egentid. Viktigt att längta…

Det är ett bra förhållande enligt mig om man har känslan att man vill vara tillsammans jämt, har kul ihop, även när det är tråkigt, och har full tilltro till varandra.

Närhet ingår under A och O. Små beröringar, att lägga handen mot den andres lår, kramar, kel i soffan, till hångel och till sex. Jag är en väldigt fysisk person och eftersom jag är rätt påhittig så blandas det med lite andra saker som små finurliga lappar eller liknande. MEN det gäller ju att balansera också. Det är en enorm skillnad på att älska och rå om till att äga och leva igenom.

Superromantiker – spontan – smågalen – vettig – slarvig och ordningsam på samma gång – låg och hög humor – ärlig- ömsint – ödmjuk – kärleksfull – rolig – sexuell och intelligent Bajenbrud. Är hundtjej, inte superförtjust i katter. 😛

Jag är en livsnjutare som skriver mycket. En av mina noveller snubblade på mållinjen till att bli publicerad i en bok våren 2014. Skam den som ger sig. (Finns att läsa på min blogg) Jag tycker det är jättekul med kombination mat, vin, öl…bubbel. Kaffe. (rätt kräsen kaffedrickare) För mig är det livskvalitet precis som en bukett tulpaner eller ett spa anordnat hemma. T.e.x.

Naturmänniska, behöver fly ut i den ibland gärna med lägereld. Älskar att vandra och upptäcka. Skidor, utför som framåt, hästar,..fotboll,..Går på Bajens matcher såklart. (äv hockey, handboll, bandy)

Jag är ickerökare men kan partysnusa och någon gång ibland är cigarr gott vid speciella tillfällen. (Maya Selvas cigarrer, den enda kvinnliga cigarrproducenten i världen, är det som gäller då) 😉

Ja där hade ni mig, den lesbiska tigern på ett ungefär i ett nötskal….

Kommentera

